11/8/11

Bukan selalu...

00:45, dgn selamba aku keluar rumah tanpa izin ayah atau mama. Muadz tgh tgu dkt tepi tadika dalam kereta viva die berserta rakan2 lain ( Amier, Raja dan Mamat ).

Aku : weyh kite nak g mane nh?
Muadz : nak g jmpe eqa lah. aku lama tak jmpe eqa.
Aku : haa kau serious? aku duit tak meriah sgt nh.
Muadz : alah, sorg 2rm dah lah.
Aku : okay, ape2 jelah.

Jalan jalan jalan, sampai dkt G-Hut sec7. Shisha situ terbaik. Sampai jea sana, nampak eqa tp die tak nmpk ktorg. padan muka aku buat prank call kt kau eqa. hehe. then bertapa lah ktorg dkt situ, borak2, main card, borak2, sesi luahan perasaan dan sesi kuat perasan. Lama2 jadi bosan sbb asyik duduk. Punggung pun dah panas so ktorg gerak ke tempat lain pulak. Teringin nak main balik skate, nasib baik Muadz bawak deck die. Berluncur lah saya mcm pro malam tuh *___*' Supposedly, I had to meet someone last night. Dahrul, my ex when I was in Form3. It's been such a long time we haven't seen each other. So dok call2, text2, die tak sampai2 di lokasi. Hujan pon dah membasahi pipi *wtf =.=' then terpaksa lah gerak balik. Tak dpt jumpa pon Dahrul. Next time aite? :) So, here's the best part of it all. As expected, mesti sampai rumah pukul 4lebih.

Aku : Muadz, agak2 boleh tak sampai rumah aku pukul 430?
Muadz : boleh bolehh.
Aku : okay.

Aku dpt rasa yang mak aku bangun awal. yelah, bangun subuh ye dok. Aku yeye igt kunci adik aku dah letak dkt2 dgn pintu so senang nk capai. Haa amek kau, skali aku bukak sliding door tepi pintu, TAKDE! dead dead dead. Aku pon pegi lah lagi satu sliding door nak capai kunci yang tergantung2 berdekatan situ. Seriously say, kalau aku jadi mak/ayah aku, bunyi kt bawah time tuh mcm ade org tgh pecah rumah (aku lettewww). Dgn bunyi grill gung gang gung gang. Pastuh tak tahan, bunyi kunci masuk dkt door knob, bapak bising! Okay, bukak pintu, masuk, tutup pintu. Naik atas slow2, pandang bilik parents. GOD! Asal dorg dah bukak lampu!!!????? Dah nak sampai depan pintu bilik aku, kepauuooo AYAH BUKAK PINTU DIE!

Ayah : uihhh! *terkejut. Awak dari mana nh??
Aku : haa? dr bawah lah..
Ayah : dr bawah mane?
Aku : angah kt bawah lah td tgk tv.
Ayah : yeke? asal td ayah turun takde pon awak kt bawah?
Aku : *deaddeaddead bila ayah turun?
Ayah : baru jea td. ayah turun tgk tv. awak tak perasan?
Aku : angah dkt dpn rumah td dgn kawan2.
Mama : yeke awak nh angah? ke awak keluar??
Aku : ya Allah, angah duduk dpn rumah jea main card, borak2.
Mama : kawan awak tuh dtg naik ape?
Aku : ermm, naik kereta lah.
Ayah : asal ayah tak dgr pon bunyi kereta? senyap jea?
Aku : die parking dkt depan tadika tuh.
Ayah : asal die parking situ? taknak ayah dgr?
Aku : yelahh. angah ckp kt die jgn bising sgt.
Ayah : awak dah pandai dah nk merayap malam2 en.
Aku : ishh, mane ade lah. adoi

Terus masuk bilik tukar baju, buat muka watlek, tidur. Sumpah coverline aku mcm bodoh en? Tapi nasib baik lepas. aha. cuak doh. Tido tak tenang. So pagi td ayah kejut aku, aku terus bangun. Die suruh masak, aku masak. Die suruh aku pegi kedai, aku pegi. Bodek balik =.=' hehe. So itu jelah cerita best minggu nh.

Anyways, I had so much fun with my friends last night. Thanks to my baby Eqa, Amier, Muadz, Raja and Mamat. :') Gambar nty gua upload!

No comments:

Post a Comment