10/17/13

Sembang karma?

Cukuplah org dah pijak aku, tikam blkng aku, guna2kan aku selama hari. Bila aku buat baik, nh lah die. Bila aku buat taik sikit, terus judge aku. Ckplah aku nh bitch lah liar lah kasar lah ape lah. Aku biar lah org nk ckp mcm tuh dkt aku. Org2 tuh tak knl aku. Aku takde masalah langsung doh kalau org buat baik dgn aku. Aku buat baik balik. Tp bila org dah layan aku mcm shit, kau expect aku still senyum dan biar kau layan aku mcm shit habis2an? Kau silap lah john. Aku dah muak dgn sisa2 karma aku dr zaman dulu disebabkan kesalahan org lain.

"Aku buat baik dgn org, org baling taik dkt aku, karma sampai dkt aku dulu."

Tp takpelah. Allah itu maha adil. Bukan nak sembang agama pulak, tp we all know life is fair. Sesusah2nye hidup atas dunia nh, bila org yg campak kite kebawah untuk berada diatas, bila kite usaha utk capai keatas, org tuh jugak yg akan mintak pertolongan kite. Time tuh lah die akan igt pepatah melayu bujang,

"Baru kau tahu langit tuh tinggi ke rendah."

Aku dah serik kne game dgn org. Setiap kali aku cuba lari dari org2 mcm nh, die akan dtg balik. Aku anggap ini sbg lagi satu ujian utk aku. Cuma aku slalu igtkan diri aku sendiri utk stay strong and have faith on myself.

No comments:

Post a Comment