10/2/13

Selamat.

Rasa mcm awkward gila bila dah lama tak update blog. Hihik.

Hi everyone! How you guys doin? So disebabkan dah lama sgt skip cerita pasal hidup aku, so i'll tell you the short review of what happened back then :

• First, on my fifth semester i got 3.33. Tak dekan.
• Then, masa cuti semester aku buat keje part time dkt this restaurant called Scrummy dkt SpaceU8.
• Dalam pertengahan bulan5, aku break dgn ex aku yg Sabah tuh, Nazri setelah 7bulan bercinta.
• Then, aku start rapat dgn sorg lelaki nama Fendi yg merupakan seorang head chef dkt Scrummy.
• Bila aku dah nak habis keje dalam hujung bulan6, aku knl seorang perempuan nama Ika yang merupakan seorang pekerja part time baru di Scrummy.
• Lepas aku dah masuk balik poli untuk semester yang terakhir, aku dgn kawan baik aku, Eqa yang sebelum nh bergaduh selama beberapa bulan sudah berbaik semula.
• On the 21st of July, aku sewa kereta dari Sabak utk ke Shah Alam atas niat nak buat birthday suprise utk Fendi sbb birthday die on the 22nd of July. Bawak guitar sbb dah buat lagu utk die but instead of staying and listen to my song, he decided to go back home and left me at Scrummy looking like a total idiot.
• Selepas beberapa minggu aku dkt poli, aku dgn Fendi semakin menjauh dan last2 tidak bertegur langsung. Sampai skrg.
• Selepas beberapa siasatan yang telah dijalani, didapati Fendi dgn Ika ada sorok something dari aku.
• Sekarang, aku dgn Ika bukan lagi kawan sbb die tahu aku suka dkt Fendi tp belakang2 dorg keluar sama2.
•  Berapa minggu lepas, group Final Year Project aku telah berjaya menghasilkan snack innovation iaitu 'Corn Silk Cookies'. Biskut enak yang dihasilkan dgn menggunakan bulu jagung.
• Selepas settle dgn fyp, proceed dgn Bazar Niaga Siswa. Ada sedikit komplikas during the process and operation of the bazar. Masalah grouping. Dah settle. Posmotem telah dilakukan tapi harap maklong, kemaafan saya sangat mahal untuk diberi kepada org yg tak reti menghargai.

Now? Haha tinggal lagi seminggu jea. Lepas seminggu, dah final exam. Sikit lagi jea sha. Lepasnh, terlepas lah kau daripada dibelenggu oleh orang2 di Sabak Bernam nh. All the stress and headache will be over. Not till long. Aku kne sambung degree kann. But for now, i'm going to finish what i started. Keep moving forward. Mimpi nak beli kasut byk2 lah, almari kasut lah apelah. Kannnn?? Hmm. Insya Allah segala urusan akan dijalankan dgn lancar. Nak give up pon dah terlambat. Aku dah nak sampai penghujung. Weyhh penat gak ah kalau nak update blog pakai phone. Ergh. Kay tuh jelah. Bye

No comments:

Post a Comment