10/24/13

Gula dan garam.

Dah 3 tahun kita menetap dkt hutan sabak nh. Mcm2 dugaan dan kisah kita simpan. Mcm2 aktiviti dan jalan dah kita lalui. Sg apong, teluk rhu, bno, tanah lesen, parit baru, pekan cowboy, sg besar, pekan sabak. Habis satu sabak kita jelajah. Dah 3 tahun aku belajar dkt Politeknik Sultan Idris Shah nh, seriously and honestly say, aku rasa beruntung gila tercampak dkt hutan nh. Social life aku pon tak terlalu hebat sbb hutan kan? So takde ape. Tp i have my friends. Bukan sekadar kawan biasa yg jumpa2 jea, "eh hi!". Nh yg kawan jenis, "tasha! Kau free tak? Lpk jom. Ade story.", "tasha, saya ada masalah. Nk kongsi dgn awak","weh tasha, kau dgn sape skrg?" "Tasha, jom makan. Kite belanja". Yeah, those kind of friends yg aku simpan. Time die ade masalah, die cerita dkt kite. Time kite ade masalah, die sudi pinjamkan telinga. Yg sentiasa doakan kesejahteraan kawan2. Ha giteww. Tp bila dah nak habis belajar nh, aku sedar jugak ramai yg dah mula tunjuk belang masing2. Malas lah nk ckp. Kang panjang lagi ceritanyeww. Tp alhamdulillah, Allah temukan aku masa sem1 dgn sahabat yg aku akan jaga sampai aku mati. Roomate aku time sem1. Walaupon skrg masing2 dah duduk rumah sewa lain2 tp masih rajin dtg jemput aku dgn kina pegi jalan2 luangkan masa bersama. Jah, kina dan dhilah. I am definitely going to miss you guys a lot after this. Jah, jaga lah diri elok2. Jgn carik penyakit. Dhilah, focus more on yourself than thinking about love. You are the only person that you need to pursue a better future and kina, if you love cooking, then go for it. Kalau dah ade motivation nak kurus, usaha kan. Mungkin aku pon ade bnde yg aku kne igtkan diri aku sendiri jugak. Tuhlah sbb adenye korg. Kalau takde korg, mungkin aku dah berhenti belajar, kot? Haha.

Anyways, thanks for the memories. A very good 3 years indeed.

No comments:

Post a Comment