4/4/12

Malang tak berbau, tapi aku bau busuk.

Bangun pagi td okay jea. Dok senyum sorg2. Mandi dgn riang, makan dgn riang, pegi class dgn riang. Sampai tgh hari jea, aku jatuh basikal. Tapi jatuh comel2 jea. Balik rumah sewa, makan dan tido. Petang dah takde class tp petang tuh jugak class aku ade buat meeting. Aku nh tataw lah meeting ape. Dah tye classmate sume tp dorg kata " alahh.. dtg jelah..." Benda tuh dalam pukul 4.30. Aku pon terjaga dr buaian mimpi terus siap2 nak pegi poli. Kina cadang nak pinjam motor housemate ktorg. Kesian jugaklah kt die nak kene bawak basikal ptg2 gendong aku lagi. Sebelum ktorg gerak, ade dgr dr budak2 lain yg poli tgh ronda2 dalam poli. Kina dah risau so die pon pakai lah helmet. Aku tak pakai. So bergerak lah ktorg ke poli. Keluar jea dr simpang rumah ktorg kina ckp 

" Tasha, keep your eyes open. Tgk ade polis kea tak..."

Aku pon toleh lah depan belakang. Bila aku pandang depan, tgk2 Kina tgh toleh kebelakang jugak. Aku tgk moto dah menyenget ke tepi jalan. Aku igt Kina nh nk ketengah kan motor tuh ketengah jalan balik. Ghopenye die terus ZAPPPPP!!! jatuh lah ktorg kt tepi jalan. Aku yang dah jatuh nh duduk jea kt tepi jalan tuh mengenangkan nasib ktorg harinh. T.T tgh feeling duduk tepi jalan tuh usha2 lah luka aku. Sume yg sebelah kanan calar. Tangan, pinggang, lutut and kulit ibu jari kaki aku terkoyak. Ade dua bijik kereta yang lalu, takde satu pon yg berhenti. Tiba2 dtg satu kereta yang dipenuhi abang2 poli. Die pon tolonglah ktorg angkatkan motor keluar dari semak2. "Thanks abang2 :') " Jadi, dengan berdarah2 nye ktorg terus pegi poli. Stop kt toilet nak cuci luka lepastuh meet up dgn classmate. Sampai jea dkt cafe admin, ktorg duduklah berehat. Rupa2nya lecturer ktorg nak belanja makan. Aku punye lah....hmm... pastuh ktorg pon dah cerita kt lecturer yg ktorg accident. Die pon terkezut pun adoi dan kami terus pulang kerumah. Best tak cerita aku? Best kan? ftw.

No comments:

Post a Comment